טעינת רכב חשמלי

מבוא: מהו רכב חשמלי וכיצד הוא פועל?

הרעיון של כלי רכב חשמליים אינו חדש. ממציאים ומהנדסים רבים מנסים ליצור רכב שפועל על חשמל כבר למעלה ממאה שנים.

הרכב החשמלי הראשון הומצא בשנת 1837 על ידי רוברט אנדרסון מסקוטלנד. הוא השתמש בסוללה אלקטרוכימית כדי להניע את רכבו, והמכונית החשמלית הראשונה נוצרה ב-1884 על ידי תומס פרקר באנגליה. עם זאת, כלי רכב אלה לא הצליחו להגיע להצלחה פופולרית מכיוון שהם יכלו לנסוע רק עד 20 קילומטרים לפני שהזדקקו להטענה.

בתחילת שנות ה-1900, הנרי פורד ניסה לייצר מכונית חשמלית אך נכשל כי לא היו אז תחנות כוח שיכלו לספק מספיק חשמל למכוניות אלו. המצאת מנוע הבעירה הפנימית אפשרה למכוניות לפעול על בנזין או דיזל, כך שהן הפכו ליותר

מכוניות חשמליות הופכות פופולריות יותר ויותר. הם קלים לנהיגה, יש להם צריכת דלק מצוינת והם לא מייצרים פליטות.

המכונית החשמלית הראשונה הומצאה בשנת 1837 על ידי רוברט אנדרסון.

המכוניות החשמליות הראשונות שימשו כחשמליות ואוטובוסים, מכיוון שהסוללות היו כבדות מדי לשימוש אישי.

כיום ישנם סוגים רבים ושונים של רכבים חשמליים בשוק עם תכונות שונות ההופכות אותם למתאימים למטרות שונות.

את חלקם ניתן אפילו להטעין מהבית באמצעות שקע חשמל רגיל או עמדת טעינה בעבודה.

מבוא: כיצד פועלות עמדות הטענה לרכב חשמלי?

כלי רכב חשמליים הופכים פופולריים יותר בשוק ומספר עמדות הטעינה לרכב חשמלי גדל גם כן. עמדת הטעינה לרכב חשמלי היא מכשיר שמטעין רכבים חשמליים על ידי חיבורם לשקע. זה יכול להיות בניין עצמאי או שהוא יכול להיבנות בבניין אחר כמו חניון.

מכוניות חשמליות קיימות כבר למעלה מ-100 שנה, אך רק לאחרונה הן הפכו פופולריות בקרב הצרכנים עקב שיפורים בטכנולוגיית הסוללות ומדיניות הממשלה המקדמת את השימוש בהן. על מנת שמכשירים אלו יפעלו, יש לחבר אותם למקור חשמל ולחבר אותם לשקע. תהליך חיבור המכונית שלך ישתנה בהתאם לסוג השקע בו אתה משתמש, אך לרוב הוא כרוך בהכנסת כבל הטעינה של המכונית שלך לשקע.

עמדת הטעינה לרכב חשמלי היא מכשיר המספק את האמצעים לטעינת מצבר של רכב חשמלי. תחנת הטעינה יכולה להיות מחוברת לרשת חשמל או לרכב חשמלי אחר.

ישנם שני סוגים של עמדות טעינה: איטית ומהירה. למטענים איטיים יש קצב טעינה של כ-3 מייל לשעה, מה שאומר שייקח כשמונה שעות לטעינה של מכונית עם טווח של 100 מייל. למטענים מהירים יש קצב טעינה של עד 25 מייל לשעה, מה שאומר שייקח רק 20 דקות לאותה מכונית עם טווח של 100 מייל להיטען.

ההשפעות של טעינה ברמה 3 על דרישת החשמל

כלי רכב חשמליים הופכים פופולריים יותר ויותר ומספר עמדות הטעינה לרכב חשמלי הולך וגדל. זה הוביל לבעיה חדשה: כיצד להטעין את הרכבים הללו באופן שלא יעמיס על הרשת ויגרום להפסקות.
עבור מידע בתחום של electricvehicle.co.il וטעינת רכב חשמלי יש לבקר ב- electricvehicle.co.il

תחנות הטעינה מסווגות כיום לשלוש רמות, כאשר רמה 1 היא שקעי מתח סטנדרטי, רמה 2 היא שקעי מתח גבוה, ורמה 3 היא מטענים מהירים DC. ההשפעות של טעינה ברמה 3 על הביקוש לחשמל נחקרו על ידי חוקרים רבים ושונים ונמצא כי אין עדות להשפעה על הביקוש לחשמל כאשר משתמשים במטענים ברמה 3 בלילה או בשעות שפל.

תעשיית הטעינת הרכב החשמלי הולכת וגדלה ככל שיותר אנשים עוברים למכוניות חשמליות. אחת הבעיות העיקריות עם מכוניות אלה היא הזמן שלוקח לטעון אותן. מאמר זה יבדוק מהי ההשפעה של עמדות טעינה ברמה 3 על הביקוש לחשמל, וכיצד זה יועיל הן לבעלי EV והן לרשת.

סוגיות הנוגעות לתשתית טעינת רכב חשמלי

התשתית הנדרשת לטעינת רכב חשמלי מורכבת ויקרה. זה יכול להוות מחסום לאימוץ EV.

כלי רכב חשמליים אינם נמצאים בשימוש נרחב בגלל היעדר תשתית התומכת בהם. כך למשל, בכל הנוגע לתחנות טעינה, היעדר עמדות טעינה ציבוריות באזורים רבים מקשה על הנהגים להשתמש במכוניות החשמליות שלהם על בסיס יומיומי. בנוסף, העלות הגבוהה של התקנת עמדת טעינה ביתית היא בלתי נסבלת עבור אנשים רבים שרוצים לרכוש רכב חשמלי.

המורכבות וההוצאות של התקנת עמדת טעינה של EV עשויות להיות גזירות עבור עסקים ואנשים פרטיים שרוצים לאמץ רכבים חשמליים. עם זאת, בעיה זו אינה בלתי פתירה אם נמקד את מאמצינו בפיתוח טכנולוגיות יעילות יותר המסוגלות להתגבר על החסמים הללו.

תשתית הטעינה של כלי רכב חשמליים היא עמוד השדרה של מערכת אקולוגית של כלי רכב חשמליים. התשתית כוללת עמדות טעינה לרכב חשמלי, מטענים לרכב חשמלי, וחיווט נלווה וציוד נוסף. המונח "תשתית טעינת רכב חשמלי" משמש לעתים קרובות לסירוגין עם "רשת חשמל", אך זה אינו מדויק מכיוון שרשת החשמל אינה כוללת את החומרה לטעינה.

כלי רכב חשמליים הם פלח שוק צומח במהירות בתעשיית הרכב. ב-2013 נמכרו ברחבי העולם כ-120,000 מכוניות פלאג-אין; עד 2018 מספר זה גדל ליותר מ-800,000.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פתרונות מחשוב

מאמר זה מתעמק בתחום הדינמי של פתרונות מחשוב, בוחן את המגמות, האתגרים והפוטנציאל שלו. הוא מספק תובנה לגבי האופן שבו