מהם המאפיינים?
והיה ועסקך לא שם אתה לא קיים
"מדוע יש לי אתר", אנו שומעים זאת לעיתים קרובות, "אתר מהמם, עבדתי קשה כדי שיראה כך", אך אתר שאין לו מיתוג עסקי באינטרנט, הוא כמו כרכבת שנוסעת במהירות של 160 קמ"ש ללא נוסעים. מה עלינו לעשות למרות זאת, כיצד אנו נמתג את החברה שלנו ברשת? ראשית עלינו להתאזר בסבלנות, שנית עלינו לעבוד בצורה שיטתית, האינטרנט הוא עולם מלא באינפורמציה ותפקידו של המיתוג האישי והעסקי באינטרנט, הוא להשתמש בעולם זה לטובתנו ולטפטף לאט לאט את המותג שלנו כך שיהיה מוכר, ידוע ופוזיטיבי ברשת.
בניית תכנית אסטרטגית
אכן זה לא עניין פשוט וקל, הרעיון אשר מסתתר מאחורי זה היא תוכנית אסטרטגית, גוגל זהו שם המשחק, איתו מתחילים על פי רוב, שם מתחיל הכול, הוא זה שמופיע לפני כל מפגש, הוא זה שהופך אותנו לחוקרים ותיקים בחברת חקירות פרטית משלנו, וכדי להאכיל את גוגל בדברים טובים, יש לפעול בצורה ייחודית, אסטרטגית שתפקידה למלא כמה שיותר את העולם הרשת בתכנים משלנו. מיתוג אישי ברשת, הפך לנחלת הכלל, האופציה להשתמש בו ככלי תקשורת הכרחי, ולהכניס לתוכו תכנים בצורה שאינה תלויה במדיה הכתובה, או כל מסנני מידע אחרים, פותח בפנינו עולם של אינסוף אפשרויות לקידום עסקי. אינסוף אפשרויות אלו לעיטים מטעים. הרי אם אתה בעל חנות בקריות, פרסום בבאר-שבע לא יועיל לך, ואם אתה מסאז'יסט- מאמר על תריסים חשמליים לא יועיל לך, מיתוג אישי ועסקי ברשת דורשת עבודה מקצועית, כחלק מתהליך נדבך אחר נדבך שמותאם לשירות, לאדם או לחברה, והוא זה אשר יגרה את הגולש המתאים לפתח דלת חנותך.
בניית מותג ברשת
אין מנוס אלא לעבור תהליך ארוך וממושך אשר בנוי בצורה הגיונית שתתאים לצרכי אותו אדם או חברה ויהפכו אותו למותג ברשת. כניסה אקטיבית לאינדקסים, פרסום מאמרים מקצועיים, רשתות חברתיות, בלוגים, קהילות, פורומים, מחיקת אזכורים נגטיבים מהעבר, הם האמצעים להכרה ברשת, אך הדרך מוכרחת להיות מקצועית ובנויה כתוכנית עבודה מתוכננת כדי להגיע למיתוג וודאי ונכון.