איך פותחים וסוגרים ארגז תריס גלילה חשמלי?

לאורך השנים התריסים הפשוטים אותם היינו פותחים בצורה ידנית בעזרת רצועות בד, עברו שדרוגים משמעותיים כך שכיום לא מעט בתים משתמשים בתריסים חשמליים ולהם גאדג’טים חדישים כמו שליטה על התריס דרך הטלפון החכם. גם תריסים חשמליים אינם חסינים לתקלות, שעשויות להיות מורכבות ומסובכות לתיקון. תיקון תריס חשמלי מתחיל ברוב במקרים בפתיחת ארגז התריס. טיפול בתריס חשמלי עשוי להיות רגיש ודורש מיומנות, וזאת בכדי לעשות כן ללא תקלות שעלולות לפגוע בתקינות התריס באופן שגורם נזק העולה על התועלת.
סגירת-ארגז-תריס-חשמלי

מה הן הסיבות שבגינן יש לפתוח ארגז תריס חשמלי?

הסיבות לפתיחת ארגז תריס חשמלי הן רבות, החל מפתיחת ארגז התריס לשם ניקוי שלו ושל והרכיבים הפנימיים בו ועד לפתירת תקלות בתריס החשמלי שלשם תיקונים אין מנוס מפתיחת ארגז התריס. התקלות הנפוצות בהקשר זה הן:

  1. כאשר שלב בתריס מתעקם או מתנתק משאר השלבים בעקבות בלאי מתמשך, וכאשר הדבר מונע את העלאת והורדת התריס באופן תקין.
  2. תקלה שאנשי מקצוע רבים נתקלים בה נמצאת במנוע התריס עצמו, התקלה נגרמת לעיתים כתוצאה משחיקת המנוע, מהורדת התריס על חפץ זר או כתוצאה מקצר חשמלי. בהתאם יש צורך בפתיחת ארגז התריס לתיקנו או החלפתו של המנוע. יש לציין שתקלות במנוע בדרך כלל הן היקרות ביותר לטיפול.
  3. כיוון מנוע התריס החשמלי – כאשר פתיחת או סגירת התריס, לא נעשית במלואה ונעשית מוקדם מהצפוי, לעיתים יש צורך בכיוון המנוע. אמנם תיקון תקלה זו אינו מורכב באופן יחסי אך נדרשת מיומנות מקצועית.

הצעדים לפתיחת ארגז תריס גלילה:

פתיחת ארגז תריס גלילה של תריס חשמלי צריך להיעשות בזהירות יתרה, וזאת בכדי לא לפגוע ברכיבים הפנימיים לארגז, ובכללם ברכיב היקר ביותר – המנוע. כמו כן, טיפול בתריס חשמלי משלב טיפול ברכיבים חשמליים, טיפול לקוי ברכיבים אלה עלול לגרום לקצר חשמלי בבית או חלילה להתחשמלות.

פתיחה תקינה של ארגז התריס החשמלי צריכה להתחיל בהסרת הגומי שנמצא על דפנות הארגז, יש לעשות כן בעזרת מברג או כלי דומה באופן שבו מכניסים את המברג מתחת לגומי ובכך מוצאים אותו החוצה. לאחר שמסירים את כל רצועות הגומי, יש להסיר בזהירות את המכסה המרכזי. בשלב זה ניתן יהיה לראות את התריס עצמו וניתן לטפל ברכיבים התקולים.

סגירת ארגז התריס החשמלי צריכה להיעשות באותו אופן, מניחים את מכסה הארגז במקומו, לאחר מכן מחזירים את הגומי, כל אחד למקומו ונעזרים במידת הצורך במברג או בכל כלי מתאים לשם החזרת הגומי.

עצות כלליות וסיכום:

כדי להימנע מתקלות, אם תרצו לנקות את התריס יש לעשות כן במטלית לחה ובעזרת חומר ניקוי, אנא היזהרו מהתזת מים כלפי מעלה אל המנוע. בנוסף, אין לדחוף את התריס כלפי מעלה, הדבר עשוי לפגוע בשלבי התריסים או לפגוע בפעולת המנוע.

לסיכום, ניסיון לטפל באופן עצמאי וללא איש מקצוע בתריס עשוי לגרום נזק נוסף לתפקודו, נזק שעשוי להגיע למאות רבות של שקלים. אם אתם לא אנשי מקצוע, שמומחים בטיפול בתריסים חשמליים היעזרו באיש מקצוע אמין שיפתור את התקלה ללא פגיעה בתקינות שאר חלקי התריס.

איך לנקות תריסים חשמליים בקלות?

תריסי גלילה הם התוספת המושלמת לכל בית, הם מציעים לכם ולמשפחתכם שפע של יתרונות.
מלבד העובדה שהם מוסיפים לנראות הבית, התריסים נותנים לכם נוחות ומאפשרים לכם להחשיך את הבית ביתר קלות וכמובן שומרים על ביטחונכם ועל ביטחון המשפחה שלכם כאשר הם סגורים.
מעבר לכך, לא נדרשת תחזוקה רבה של התריסים והם דורשים מעט מאוד תשומת לב.

עם זאת, חשוב מאוד לשמור על התריסים במצב הטוב ביותר בכדי לשמר את כל שפע היתרונות שהם מציעים.
לכן, הרכבנו לכם מדריך עם כמה צעדים פשוטים וטיפים נהדרים לאיך מנקים תריסים חשמליים ותריסים בכלל.

כדי להבטיח שהתריסים שלכם ישמרו בצורה המיטבית ביותר, חשוב לדאוג לניקוי התריסים והמסילות לפחות פעמיים בשנה!

הציוד שאתם צריכים לניקוי התריסים

  • חומר ניקוי עדין – כדי לא לפגוע בתריסים
  • בד רך וזול
  • מברשת רכה
  • מים נקיים

איך לנקות תריסים חשמליים?

בעזרת הבד העדין בשילוב עם החומר ניקוי העדין ומים נקיים נגבו את התריס מבפנים ובמחוץ בצורה עדינה כדי לא לפגוע בהם. עצם הניגוב יעזור לסילוק מזהמים למיניהם ששוחקים את התריסים והורסים אותם.

רססו את התריסים כשהם סגורים בעזרת החומר ניקוי העדין והשתמשו במברשת או בבד כדי לנגב בעדינות את התריס בתנועה מעלה ומטה. התנועה מעלה ומטה היא חשובה מאוד כדי שלא נפגע במבנה התריס!
היזהרו ועשו זאת בעדינות מרבית. אם אתם מעוניינים בשירות ניקוי תריסים פנו אלינו!

לאחר מכן, נשטוף את התריס במים נקיים ונייבש אותם בעזרת הבד העדין. הקפידו להמשיך עם התנועה העדינה של מעלה ומטה כדי להבטיח שהתריסים יתיישרו כהלכה.

הציוד וחומרי הניקוי לצורך ניקוי המסילות

  • אבקת סודה לאפייה
  • בקבוק ספריי ריק
  • חומץ מטבח רגיל
  • מטלית נקייה

ראשית, נרים את התריסים כלפי מעלה ונוציא את החלונות מהמסילות.
נפזר כמות גדולה של אבקת סודה לאפייה בתוך המסילות, נמזוג מהחומץ לתוך בקבוק הספריי הריק שלנו ולאחר מכן נשפריץ קלות על אבקת הסודה לאפייה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה