האם בניית אתרים בוויקס כדאית? WIX

חברת וויקס נחשבת כיום לשליטה הכמעט בלעדית בכל הנוגע לתפיסה של  What you see is what you get בתחום בניית אתרי האינטרנט. הקונספט של וויקס מאפשר ליצור אתרי אינטרנט מרשימים באמצעות ממשק ה-Drag and Drop  – ממשק שמאפשר בזמן העריכה לראות את מה שיראו בהמשך על המסך הגולשים באתר.
בניית אתר WIX

שימוש קל מגיע על חשבון פוטנציאל הקידום של האתר?

קלות השימוש בוויקס הביאו עמה גם ליצירת סטיגמות שחלקן רחוקות מלהיות נכונות. ניקח לדוגמה את העובדה כי המערכת לא תמכה בעבר בעברית כמו שצריך. כיום כן ניתן ליצור טקסט בעברית בלי להיתקל בתופעות מרגיזות של סימני פיסוק שעוברים להתחלה של כל שורה.

האם ניתן לקדם אתר של וויקס?

וויקס מוכרת כמערכת בעייתית לקידום גם היום אך הרבה פחות מבעבר. בעיה נפוצה של וויקס היא בהתאמתה לקידום אתרים, כשבין היתר לא ניתן לבצע הפניות כמו שצריך, כשהכתובות של האתרים הכילו סימנים מוזרים. בנוסף לכך, נוצרו בעיות של אינדוקס בשימוש של טכנולוגיית AJAX – טכנולוגיית טעינת מידע מהשרת בזמן אמת ולא ישירות מהקוד.

היום המצב טוב בהרבה. רוב החומר באתר נסרק ללא בעיה כשאפשר לשלוט גם בתגי המטה של האתר וזאת באמצעות תפריט ה-Advance. לתמונות עצמן ניתן להצמיד תגית ALT בזמן עריכתן.

קיים גם יישומון נפרד עבור SEO שנקרא SEO Wiz. ביישומון מדריך מפורט המסביר חשיבות כל אלמנט, כך שגם מי שלא ביצע אופטימיזציה לאתר שלו יוכל לבצע זאת ללא כל בעיה. בעזרת היישומון ניתן לשלוט גם בתגי המטה של עמוד הבית, לאתר מילות מפתח ולהתחבר ל-Search Console.

המגבלה היחידה שקיימת נוגעת לאלו הרוצים לחבר את אתר האינטרנט שלהם ל-Google Analytics. כיום אין אפשרות לחבר אתר בחינם עם כתובת דומיין של וויקס.

תוספים

בוויקס ישנה מערכת תוספים המאפשרת להוסיף תכונות לאתר האינטרנט שלכם, דוגמת מפות, דירוגים, מערכת לרשימת דיוור ועוד. תוספים אלו מאפשרים אלמנטים נוספים לאתר, אך הם אינם משנים את אופן פעולתה של המערכת.

תוסף המשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש הוא ה-Site Booster. התוסף מאפשר להוסיף את אתר האינטרנט לספריות ברחבי הרשת דוגמת Yelp, Foursqaure וגוגל מפות. רשימה מלאה של תכונות התוסף בגרסת פרמיום תעלה לכם חמישה דולרים לחודש.

איפה וויקס לא מתאים?

וויקס נהדר עבור מי שרוצה לבנות לעצמו אתר תדמית, חנות אינטרנטית קטנה, ליצור תיק עבודות וכתיבת בלוג. בכל מה שנוגע לאתרים עשירים ועמוסים בתוכן, דוגמת פורטלים ואתרי חדשות, ההמלצה היא לבחור במערכות אחרות.

האפשרות באתרי וויקס לערוך כל אלמנט קטן מקשה על ביצוע שינויים גורפים בכל האתר. אם למשל נרצה להחליף מחרוזת מסוימת בכל מקום בו היא מופיעה באתר מדובר בשינוי שביצוע שלו יהיה בעייתי עבורנו. בנוסף, אין אפשרות בתיוג עמודים על פי קטגוריות או תגיות כפי שהדבר אפשרי במערכת של וורדפרס.

למי שרוצה לקדם אתר אינטרנט באמצעות וויקס בזירות תחרותיות או באופן אגרסיבי צריך לדעת שהשימוש בוויקס יקשה עליו והעדיפות היא לבחור בוורדפרס. חשוב לזכור גם שאם רוצים לעבור ממערכת מסוימת אל המערכת של וויקס או להפך אין אפשרות ממשית בייבוא הנתונים באופן אוטומטי ונוח או לבצע גם תהליכי אוטומציה.

אלו חלופות רלוונטיות?

החלופה הפופולרית היא וורדפרס. לה תוספים לעריכה גרפית שהבולט מביניהם הוא האלמנטור שאיתו ניתן לחלק את העמוד למקטעי טקסט וליצוק מבנים מורכבים שבעבר לא היה אפשר ליצור. האלמנטור פותח על ידי צוות ישראלי ועל כן הוא תומך בשפה העברית בצורה מושלמת. האלמנטור אינו פוגע בעמודים הקיימים באתר ועל כן ניתן לשלבו בכל אתר קיים המבוסס על וורדפרס.

סיכום

וויקס הייתה לפני כמה שנים מערכת שלא ממש התחשבה בצרכים של בוני אתרים. כיום היא דווקא נהדרת לבנייה של אתרי תדמית ובלוגים ויש בה פונקציות מתקדמות עבור בתי עסק קטנים המעוניינים בהקמת אתר בתקציב נמוך.

לאלו המעונייניים בשליטה מוחלטת ורחבה על האתר, בפתיחת מספר מחלקות, בקבלת ביצועים טכניים אופטימליים יעדיפו לעשות שימוש בוורדפרס או במערכות ייעודיות המותאמות להקמת חנויות וירטואליות, לבטח עם הקוד של וויקס כולל סקריפטים של JSהעלולים להאט את העלייה הראשונית של אתר האינטרנט.

לאלו הפועלים בזירות תחרותיות הדורשות ביצוע של שינויים נרחבים באתר האינטרנט שלהם על בסיס יומיומי, העדיפות היא בשימוש של מערכת בה יש לנו שליטה על כל פרט כמעט ואפשרויות הרחבה בלתי נגמרות.

נקודות חשובות

  • וויקס הינה מערכת נהדרת עבור אתרי תדמית וכרטיסי ביקור בה ניתן לתאר בקצרה מה מציע העסק שלנו.
  • וויקס יעיל גם כפלטפורמה לבנייה של עמודי נחיתה וכן אפשר להפנות תנועה דרך פרסום בגוגל ופייסבוק.
  • ניתן לקדם אתרי וויקס בתחומים בהם קיימת תחרות אותה ניתן להגדיר כנמוכה עד בינונית. בתחומים מעבר הדבר לא ממש אפשרי ורצוי להימנע מכך.
  • קידום אתרי וויקס אפשרי. בתחומים קשים הדבר לא אפשרי ולקוחות שידרשו זאת יביאו מקדמי אתרים רבים לסרב לעבוד מולם.
  • ניתן להתחיל בקידום אתר וויקס ובהמשך לשדרגו למערכת אחרת.
מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה