הדברת יתושים לפני הקיץ

הקיץ בפתח ועימו גם היתושים עם עקיצותיהם המגרדות והזמזום הבלתי פוסק באוזן המעיר אותנו משנתינו.
הדברת יתושים

בישראל ניתן למצוא מספר סוגי יתושים:

קולקס – יתוש הבית המצוי אשר גורם לרוב מטרדי העקיצות ברחבי הארץ. יתוש זה מתפתח במים עשירים בחומר אורגני כגון מים מזוהמים בשפכים ובביוב לא מטופל.

אנופלס – ידועים בשל היותם מעבירים פוטנציאלים של מחלת המלריה, במסגרת המלחמה במלריה, ירדה מאוד הכמות של יתושי אנופלס.

אדס – יתושים מסוג זה יכולים להתפתח גם במים בעלי מליחות גבוהה יחסית, ונוטים לעקוץ גם ביום.
בסוג זה נמצא גם מין הנקרא "הנמר האסייתי", יתוש הנמר האסיאתי, מאופיין בצבעו השחור ובפסים לבנים והוא גורם למטרדי עקיצות קשים לבני אדם – בעיקר בשעות היום ובעולם הוא ידוע כמעביר מחלות כגון קדחת הנילוס המערבי, דנגי וצ'יקונגוניה.

הדרגות הצעירות של היתושים נמצאות במים, בעוד שהבוגרים חיים מחוץ למים. היתושים הבוגרים משיגים את הסוכרים הדרושים לקיומם ממציצת נוזלי צמחים ונקבות היתושים עוקצות פונדקאים בעלי דם חם, כולל האדם, לשם השגת חלבון מתאים להתפתחות הביצים.
היות ונקבות היתושים מטילות את ביציהן במים, ניתן למצוא ריכוזים גדולים במיוחד של יתושים באזורים של מקווי מים עומדים כגון: ביצות, שלוליות ומקורות מים עומדים.

מניעה והדברת יתושים

הדרך העיקרית להדברת יתושים היא על-ידי ביצוע פעולות מניעה, איתור מוקדי התפתחות זחלי היתושים וטיפול בהם בכדי למנוע את התפתחות והופעת היתושים הבוגרים. במידה ומופעים יתושים בוגרים בסביבתנו, ריסוס חלל החדר וריסוס שטח הגינה יקטין את כמות היתושים.

מניעה – הימנעות מהשקיית ייתר בגינות, ריקון מים הקיימים בתחתיות עציצים, דליים, חביות, אגרטלים, ניקוז מים עומדים ממרזבים סתומים, לחורר כל צמיג שצובר מים ולייבש כל מקום שיש בו מים עומדים שלא לצורך.

הדברה – טיפול במקומות הדגירה באמצעות פיזור שמנים על פני המים אשר פוגעים בנשימת הזחלים וגורמים לקטילתם, כיום ישנם גם פתרונות בתחום ההדברה הביולוגית על ידי שימוש באויבים טבעיים של זחלי יתושים כגון B.t.i (בצילוס ישראלי) ודגים טורפי זחלי יתושים (דגי הגמבוזיה).

ריסוס כנגד יתושים בוגרים – הופעת יתושים בוגרים אשר מטרידים אותנו בבית או בגינה היא בדרך כלל תוצאה של טיפול לא נכון בשלבים שתוארו לעיל. הדברת היתושים הבוגרים קשה אך יכולה להקל ולהקטין את כמות היתושים בסביבתנו, אנו מרססים את כל שטח הגינה כולל הצמחייה או את חלל החדר הבעייתי בחומרים ירוקים ממשפחת הפרטרואיד וכך מקטינים את אוכלוסיית היתושים במקום.

מניעת עקיצות יתושים

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים ותכשירים שונים המסייעים להתמודדות עם המטרד היתוש העוקצני, ישנם שלוש קטגוריות עיקריות של תכשירים למניעת יתושים על פי אופן פעולתם: תכשירים דוחי יתושים למריחה על הגוף ועיקר השימוש בהם הוא בשטח פתוח, במהלך טיולים ובעת לינה מחוץ לבית, מכשירים חשמליים העובדים על טבליות או נוזלים ומגוון מכשירים חשמליים החורכים יתושים.
בנוסף ניתן למצוא גם תכשירים טבעיים המסייעים לדחות יתושים, הם מכילים לרוב חומר פעיל טבעי כגון: שמן ציטרונלה, למון גראס, אקליפטוס וגרניול.
דרכים נוספות להימנע מעקיצות יתושים הם פשוט להימנע מלהכניסם הביתה על ידי הרכבת רשתות או סגירת כל החלונות והפעלת מזגן.
ואם כבר נעקצתם אז ניתן להשתמש בתכשירי הרגעה שיקלו על תחושת הגירוד.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה