אל תיפלו בפח: כיצד מבוצעת מדידה של דלתות פנים?

מדידה של דלתות פנים

מדידת דלתות פנים הוא מרכיב מפתח בתהליך הזמנת הדלתות, ואתם בהחלט רוצים להבטיח שהיא מבוצעת בצורה הנכונה והמדויקת, על מנת להימנע ממצבים של חוסר התאמה של הדלתות למפתחים בהם הן אמורות להיות מותקנות. בהתאם לכך, את מדידת מפתחי הדלתות אתם רוצים להשאיר לאנשי מקצוע מטעם העסק ממנו אתם מזמינים את הדלתות. אם יש לכם חבר שמתמחה בעולם הדלתות, אתם רוצים להשאיר את החברות שלכם בצד בשלב הזה, ולהזמין מודד מוכר מטעם בית העסק.

מדידה אך ורק באמצעות מודד מטעם בית העסק

אם תבחרו למדוד את הדלתות והמפתחים באופן עצמאי או בסיוע אדם מקצועי מטעמכם, אתם מסתכנים בכך שתהיה טעות במדידה, ובמקרה כזה האחריות תהיה כולה עליכם, והעסק ממנו קניתם את הדלתות לא יפצה אתכם על כך ולא יסכים לייצר עבורכם דלת חלופית במידות המתאימות. לעומת זאת, אם אתם משתמשים בשירותי העסק גם לצורך ביצוע המדידה, האחריות היא כולה עליו ואם הייתה טעות במדידה, זוהי אחריות העסק לספק לכם דלת פנים חלופית במידה המתאימה.

כיצד מבוצעת המדידה בפועל?

בכל מקרה, כדי שיהיה לכם מושג כיצד אמורה המדידה להתבצע, להלן מרכיבי המדידה החשובים והמרכזיים שיש לקחת בחשבון:

גובה המפתח

יש למדוד את גובה המפתח מהרצפה ועד הסף העליון של המפתח. במידה ומותקן משקוף עיוור (לוח עץ שעליו מתקינים את המשקופים של דלתות פנים), יש לציין זאת ולספק את המידות בהתאם. במידה והדלת חוצצת בין שני חלקי בית שיש פער בגובה הרצפה ביניהם, יש לבצע את המדידה על פי המפלס הגבוה ביותר.

רוחב המפתח

את רוחב המפתח יש למדוד בשלוש נקודות שונות: בחלק העליון, באמצע הגובה ובחלק התחתון. גם במקרה זה, יש לקחת בחשבון את עובי המשקוף העיוור

עובי המשקוף

יש למדוד את עובי המשקופים "מטיח לטיח", כלומר מהטיח החיצוני של הקיר ועד הטיח החיצוני בצידו השני של הקיר. משקופי הדלתות אמורים לכסות את טיח הקיר בכל האזור הצמוד למפתח הדלת, ולכן יש להתאים את המשקופים לעובי הקיר פלוס הטיח.

כיוון פתיחת הדלת

דלתות פנים יכולות להיפתח ימינה או שמאלה. כאשר הן נפתחות ימינה, המנעול והידית יותקנו בצד שמאל, והצירים בצד ימין ולהיפך. בחירת כיוון הפתיחה היא שלכם בלבד, אך חשוב לציין זאת עבור כל דלת בנפרד. בדרך כלל הפתיחה מבוצעת אל כיוון הקיר האנכי לדלת, כך שכאשר הדלת פתוחה היא צמודה לקיר האנכי ולא אל החלל הפתוח הפנימי של החדר.

מודדים, ורק לאחר מכן מייצרים בהתאם

את המדידות הללו יש לבצע עבור כל דלת בנפרד, ולרשום את המידות בצורה מסודרת וברורה. בהזמנת דלתות מעוצבות או דגמי דלתות פנים באולם התצוגה של דלתות שערי ברכה יגיע אליכם מודד מקצועי שייקח את מידות המפתחים בביתכם, ועל פי מידות אלה תיוצרנה הדלתות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה