מה תחום עיסוקו של עורך הדין הצבאי?

עורך דין צבאי מכיר את פקודות הצבא ותחום העיסוק שלו כולל את כל הנושא של עבירות פליליות לפי חוק השיפוט הצבאי. כמו כן, הוא מוסמך לייצג חיילים בעבירות פליליות שמתבצעות מחוץ למסגרת הצבאית, כמו למשל שימוש בסמים. עורך דין צבאי יכול להופיע בבית דין צבאי ויש חשיבות גדולה למעורבות שלו בשלבים מוקדמים של המשפט.
עורך דין צבאי

אלו הסיבות העיקריות בגללן כדאי לנצל את תחומי העיסוק והמומחיות של עורך דין צבאי

א. היכרות עם רזי המשפט הצבאי – אף עורך דין לא מכיר את המשפט הצבאי כמו עורך דין צבאי. גם עורך דין פלילי עם ניסיון של שנים רבות לא תמיד מבין את המשמעות של עמידה למשפט עבור חיילים בסדיר, אנשי מילואים, אזרחים עובדי צה"ל וכדומה. לעומת זאת, עורך דין צבאי מכיר את הדינאמיקה בצבא ויודע כיצד לשרת את צרכי הלקוחות על הצד הטוב ביותר.

ב. ליווי, הכוונה וייעוץ – תחום העיסוק של עורך דין צבאי כולל מתן שירותי ליווי, הכוונה וייעוץ לחיילים שעומדים לדין משמעתי. בניגוד לבית הדין הצבאי, שיפוט במסגרת של דין משמעתי מתקיים בתוך היחידה. ההליך אינו פלילי ולכן החייל לא זכאי לייצוג על ידי עורך דין צבאי. עם זאת, עורך דין עם התמחות כזו בהחלט יכול לעמוד לרשותו ולתת הכוונה לקראת מועד המשפט.

ג. אישור הופעה בבית דין צבאי – לא כל עורך דין פלילי רשאי להופיע בבית דין צבאי. כדאי לנצל את תחומי העיסוק והמומחיות של עורך דין צבאי, לוודא שיש לו את האישור הנדרש כדי להופיע בבתי הדין הצבאיים ולהגיע יחד איתו כבר לשלבים המוקדמים של המשפט.

מעורבות עורך דין צבאי

עורך דין צבאי מתמחה בהכוונת חיילים לחקירות מצ"ח. המשמעות היא שמעורבותו מתחילה עוד לפני שהמשפט יוצא לדרך, ולפעמים גם לפני שמוגש כתב אישום על ידי הפרקליטות הצבאית.

קראו גם:  איך למצוא עו"ד לחדלות פירעון?

עורך דין מקצועי ומנוסה יכול לעזור לחייל להתוות אסטרטגיה, להנחות אותו כיצד לענות לחוקרים ולעמוד לרשותו במקרים של רשלנות רפואית או מבצעית, תקיפות מיניות ועוד.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה