עודף פיח במנוע הרכב – הבעיה והפיתרון

ניקוי פיח במנוע

הפיח במנוע הרכב יכול להיות תוצאה של מספר גורמים.

שאלנו את חברת קרבון קלין טק המומחים בקרבון קלינינג וניקוי פיח מהמנוע לגבי פיח ברכב. "הסיבה השכיחה ביותר היא חוסר זרימת אוויר למנוע. כאשר אין מספיק אוויר, זה מונע מתהליך הבעירה להתרחש כהלכה וזה גורם להשקעת פיח על דפנות הצילינדרים. זה יכול להוביל לעלייה בצריכת הדלק וכן לירידה בהספק המנוע."

עודף פיח במנועי מכוניות יכול להיגרם מהרבה דברים, אבל לרוב זה נובע מחוסר זרימת אוויר. כאשר אין מספיק אוויר, זה מונע מהבעירה להתרחש כראוי וזה גורם להשקעת פיח על דפנות הצילינדרים. זה יכול להוביל לעלייה בצריכת הדלק וכן לירידה בהספק המנוע.

עודף פיח במנוע הרכב הוא סימפטום לבעיה בתהליך הבעירה של המכונית.

ישנן סיבות רבות לכך, אך זה בדרך כלל מתחלק לאחת משתי קטגוריות:

  • – תערובת האוויר והדלק עשירה מדי.
  • – תערובת האוויר והדלק רזה מדי.

הבעיה הראשונה יכולה להיגרם מפיח בשסתום או דולף או פגום, מזרק דלק פגום או טבעת בוכנה שחוקה יתר על המידה. הבעיה השנייה יכולה להיגרם ממצת פגום, מזרק דלק דולף או טבעת בוכנה שחוקה מדי.

פיח הוא סוג של עשן שנוצר מבעירה לא מלאה של דלק. זה קורה כאשר הדלק נשרף בטמפרטורה נמוכה מכדי לפרק לחלוטין את הפחמימנים בדלק.

ישנם תסמינים רבים של עודף פיח במנוע של מכונית. סימפטום אחד הוא דברים שחורים במנוע המכונית, שיכולים להיות פיח או שאריות שמן. סימפטום נוסף הוא עשן לבן שמגיע מצינור הפליטה, שעלול להיגרם מעודף פיח מבנזין שלא נשרף או משאריות שמן טבעות בוכנה ודפנות צילינדר בלויות.

שריפה לא מלאה של דלק במנוע היא אחד הגורמים העיקריים לעודף פיח.

זה קורה כאשר אין מספיק אוויר בתא הבעירה כדי לשרוף את כל הדלק שמוזרק אליו. זה יכול לנבוע מתזמון שגוי, מה שמוביל לתערובת דלק רזה, או יחס אוויר-דלק שגוי.

תחזוקה לקויה יכולה גם להוביל לעודף פיח. המנוע מצריך החלפות שמן וכיוונון קבועים, אשר צריכים להיעשות במרווח קילומטראז' מסוים, אחרת הם יגרמו לבעירה לא מלאה ולביצועי מנוע גרועים.

אבחון בעיות/בעיות

עודף פיח במנוע הרכב הוא סימן לבעיות. להלן הבעיות הנפוצות ביותר שגורמות לפליטת פיח רבה מדי:

  • ייתכן שמערכת הדלק הייתה מזוהמת בלכלוך או מים, מה שעלול לגרום לעלייה בפליטת הפיח.
  • צריכה מופרזת של שמן עלולה גם לגרום לפליטת פיח רבה יותר.
  • שריפה לא מספקת של דלק עלולה להוביל לרמות גבוהות של פחמימנים בלתי שרופים ופחמן חד חמצני, אשר משתחררים כגז פליטה ותורמים להגברת פליטת הפיח.
  • ממיר קטליטי פגום עלול להוביל גם לפליטה מוגברת של פחמימנים לא שרופים ופחמן חד חמצני, מה שיגדיל את כמות הפיח הנפלטת מצינור המוצא של הרכב.

פתרון תקלות במנוע

חשוב שיהיה רכב שנוסע בצורה חלקה ויעילה. אחת הדרכים לדעת אם המכונית שלך זקוקה לעבודה היא אם אתה מבחין בעשן שחור שמגיע מצינור הפליטה. פיח עודף זה יכול להיגרם על ידי הרבה דברים שונים, אבל בדרך כלל זה מצביע על כך שיש בעיה במנוע.

להלן כמה מהגורמים הנפוצים ביותר לעודף פיח במנוע הרכב:

  • -אספקת דלק לא מס
  • סתומים או אטמים

פתרונות לבעיית הצטברות עודפת של פיח במנוע המכונית שלך

זהו הקדמה לחלק על פתרונות לבעיית הצטברות עודפת של פיח במנוע הרכב שלך.

מנוע לרכב הוא מכונה מורכבת הדורשת תחזוקה וטיפול רב מבעליה. אחת הדרכים לטפל במנוע המכונית שלך היא לוודא שהוא לא צובר יותר מדי פיח. פיח הוא תוצר לוואי של תהליך השריפה המתרחש בתוך המנוע ועלול לגרום לבעיות רבות אם הוא מצטבר יותר מדי.

ישנן דרכים רבות להפחית את כמות הפיח במנוע המכונית שלך. חלקם דרסטיים יותר מאחרים אבל לכולם יש את היתרונות והחסרונות שלהם. תוכל לקרוא על פתרונות אלה בפירוט להלן:

– ניקוי המסננים שלך באופן קבוע: זה יעזור לשמור מעט לכלוך ופסולת מחוץ לתא הבעירה,

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה