תזונה לשיער בריא – במה מציידים את המקרר?

אם מסתכלים על ראשו של אדם, ניתן להבין לא מעט לגבי המצב התזונתי והבריאותי שלו. למעשה, השיער משקף אפילו את המצב הרגשי והנפשי שלנו, אך מדובר בנושאי כורסת פסיכולוג. אם מתמקדים בנושא של תזונה לשיער בריא, יש כמה דברים שכדאי לזכור.
תזונה שיער בריא

שינוי בתזונה מוביל לשיפור מראה השיער

כיום, אנחנו חיים בעידן בו הכול זמין לרכישה מהירה ובחיוב בלתי מורגש בכרטיס האשראי, מה שמוביל אנשים לפעמים לטעות, ולחשוב שהפתרונות לסייע לשיער פגום – מסתכמים בעיקר בתכשירים קנויים. במציאות, ההיפך מכך עשוי להיות הנכון במקרים לא מעטים. בחלק מהמקרים, שינוי בתזונה שלכם עשוי להוביל לשיפור ניכר במראה של השיער ובמצבו הבריאותי. אם השיער נשבר בקלות ונושר בכמויות מטרידות (שיער אמור לנשור, זה חלק מהתהליך שאנחנו עוברים, אך בכמויות מתונות), יש סיכוי שאת או אתה – צריכים לבדוק מה קורה במקרר שלכם. שימו לב, שיער שמאבד מהברק שלו, הוא שיער שצועק שינוי תזונתי. אתם יכולים לרכוש מוצרים מעולים עבור "החזרת" הברק לשערכם, אך זכרו שבדרך כלל מדובר בפתרונות זמניים, ברגע שהקרם ירד, כך גם ההשפעה תחלוף.

זכרו מה תזונה חייבת לכלול בכל מקרה

איש, אישה והעדפותיהם, כך שאין ממקומנו לשפוט בחירה עיצובית של אף אדם. כל אחד זכאי ורשאי לעצב את שערו באופנים הכי מוגזמים גם, היות ואנחנו בהחלט חיים בעידן בו כבר ראינו הכול, לא? – יחד עם זאת, כדאי לזכור שהעיצוב הוא דבר אחד והתזונה היא דבר נפרד.

לא משנה מה בחירה שלכם עבור עיצוב השיער, זכרו תמיד כי מינרלים חייבים להיכלל בתזונה שלכם. יחד עם מינרלים, מומלץ לכלול חלבונים מסוגים שונים (גם אם אתם טבעוניים, מומלץ לאכול טופו), ויטמינים ועוד. אם תקפידו על תזונה נכונה לאורך זמן, יש סיכוי סביר שאתם תחוו שיפור ניכר באופן שבו השיער שלכם מגיב לעיצוב, נראה ומרגיש. זכרו, שיער בריא הוא שיער שגם קל יותר לעצבו, כך שאם את מתהלכת בגאווה עם תלתלים יפהפיים (הלוואי עלינו!), תקפידי על תזונה נכונה ותוכלי לעצב את התלתלים בקלות רבה יותר.

קרטין מצוי בשיער, אך יש לחזקו

אנו ממליצים על הגדלת אספקת החלבון לגוף שלכם, לא בגלל שאנחנו חושבים שאתם בודי-בילדרים, אלא מכיוון וקרטין הוא חומר הכרחי עבור שיקום וחיזוק השיער. בודי בילדרים (מפתחי שרירים), הם אנשים שצורכים חלבון בכמויות גדולות יותר, היות והחלבון מסייע לשריר להיבנות ולהשתקם – לאחר שסיביו נמתחים ונקרעים באימון מאומץ (תהליך טבעי).

המדע כבר מזמן הודיע לנו שקרטין קיים בשיניים שלנו, בעור, בשיער, ואפילו בפרסה של סוסים ובפרסות של כל מיני בעלי חיים אחרים. החלבון, מצוי בעוף ובשר, בטופו, ביצים ואגוזים שונים, דגים, טונה ועוד. במקרים מסוימים, אנשים בוחרים לפתוח ולהתחיל את היום יחד עם שתיית משקה חלבון ונטילת ויטמינים לחיזוק השיער. במקרים אלו, אם מקפידים על תזונה נכונה וגם מסתייעים בתוספות חלבון, אפשר לחוות שיפור ניכר במראה של השיער וגם במצב הבריאותי של הקרקפת והשיער עצמו.

סיבות נוספות לאיבוד שיער ושיער לא בריא

אם אתם סובלים מנשירה רבה או משיער שאינו בריא, זכרו תמיד שמלבד הנושא של חלבון, הגוף גם חייב לקבל מגנזיום, נחושת וסלניום, מרכיבים תזונתיים שנצרכים דרך שינוי התזונה, אך גם ניתן לצרוך ויטמינים המכילים ברזל, נחושת וכו'.

זכרו, טיפול בשיער חייב להתבצע כל הזמן, ואין מדובר בטיפול "תקופתי". אם אתם רוצים שיער מלא ברק ונפח, שיער שאינו נושר ונראה לא פחות ממעולה, הדרך לשם מתחילה במקרר שלכם. תשנו, תוסיפו ותרכיבו מחדש את התפריט היומי שלכם, אתם רק תצאו מורווחים מכל העניין.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה