תריסים חשמליים למתחילים – 5 טיפים להימנע מעקיצה

תעשיית תיקון התריסים החשמליים אינה מפוקחת, מה שמאפשר לטכנאים רבים לעקוץ לקוחות תמימים. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג שירות תיקון אמין ומקצועי ולהיזהר מכך שיעבדו עליכם.

אם אי פעם צפיתם בתכנית ״יצאת צדיק״ שבודקת את האמינות של בעלי מקצוע השונים, בוודאי התעורר בכם כעס נוכח אותם ״חאפרים״ המרמים את הלקוחות שלהם. בנוסף, בטח תהיתם מדוע הלקוחות ״בולעים״ את העוקץ. כיצד הם יכולים להיות כל כך נאיבים? איך הם לא רואים שמדובר בתרמית? שאלתם את עצמכם והייתם משוכנעים שלכם זה לעולם לא יקרה. לצערנו, כמעט כולנו עלולים ליפול לידיהם של טכנאים נוכלים שמנצלים את חוסר הידע והבקיאות של הלקוחות בתחום, גובים סכומי עתק על תקלות פשוטות, לא תמיד מתקנים בכלל את התקלה ומרמים את הלקוח.

אחד מהתחומים שלצערנו אפשר למצוא בו הרבה בעיות בהיבט הזה, הוא תחום תיקון התריסים החשמליים. מכיוון שהתחום הזה פרוץ ואינו מפוקח, קל מאוד לטכנאים לשקר ללקוחות לגבי התקלות השונות ולגבות מהם סכומים גבוהים שלא בצדק, במיוחד אם מדובר בלקוחות מבוגרים. אחת ההונאות הגדולות ששודרו בתכנית ״יצאת צדיק״ הייתה ההונאה של טכנאי התריסים החשמליים דוד אגמון. אגמון הגיע לביתה של לקוחה שהתמודדה עם תקלה פשוטה בתריס. חוט אחד התנתק ובמקום לחבר את החוט בחזרה, הטכנאי טען כי ישנה תקלה גדולה במנגנון של התריס ועקץ את הלקוחה בסכום אסטרונומי של 10 וחצי אלפים שקלים. מעבר לכך, הוא הסב נזק לתריס שעלול להוביל לסכנת חיים.

רמאויות נפוצות בתחום התריסים החשמליים

״צריך להחליף את המנוע כולו״

הסיפור ב״יצאת צדיק״ הוא לצערנו רק טיפה אחת בים של הרמאויות בתחום תיקון התריסים החשמליים. עוקץ שכיח הוא ״החלפת המנוע״. הזמנתם טכנאי לתקן תקלה קטנה בתריס חשמלי, והוא מצידו טוען שצריך להחליף את המנוע כולו. החלפת מנוע כרוכה בהוצאה כספית גבוהה במיוחד – מחיר החלפת מנוע לתריס חשמלי יכול להתחיל מ-800 שקלים (עבור תריס במשקל 40 ק״ג) ולהגיע עד 1,800 שקלים (עבור תריס במשקל 160 ק״ג) – זאת כמובן בהנחה שהטכנאי לא יגבה מכם סכומים גבוהים פי כמה.

במקרים רבים הטכנאי אמנם טוען כי עליו להחליף את המנוע, אלא שמדובר בתקלה קטנה יותר שעלות התיקון שלה נמוכה משמעותית. לעיתים כל מה שהטכנאי צריך לעשות הוא לכוון את המנוע. יכול להיות שהחוטים נקרעו ואז רק צריך לחבר אותם. בנוסף, ייתכן כי מדובר בתקלה במפסק של התריס החשמלי, שעלות התיקון שלו מסתכמת ב-300 עד 500 שקלים כולל מע״מ. בעלי מקצוע שמחפשים להונות את הלקוחות ולהגדיל את הרווחים על חשבונם, ישקרו לגבי התקלה האמיתית ויגנבו מהם סכומים על תקלה במנוע שכלל לא קיימת.

״צריך להחליף את כל התריס״

דוגמה נוספת לרמאות נפוצה בתחום התריסים החשמליים – אחד מהשלבים בתריס החשמלי שלכם התנתק ובמקום להחליף את השלב שהתנתק בשלב רזרבה, הטכנאי טוען שצריך להחליף את כל התריס. החלפת השלב אמורה לעלות בין 300 ל-500 שקלים כולל מע״מ בעוד שרכישת תריס חדש תעלה לכם אלפי שקלים.

גרימת נזק בזדון

ישנם טכנאים אחרים שלא רק שמשקרים לגבי התקלה, אלא גם עושים נזק בזדון. כך לדוגמה, אם ישנה תקלה ברצועות, הטכנאי מחליף את הרצועות ומתקין בורג ארוך במקום בורג מיניאטורי או חיבור הרצועות עם ״ניט״. הבורג הארוך חורט את המנוע וגורם לו נזק משמעותי. הלקוח נאלץ לפנות לטכנאי לשם החלפת המנוע, על אף שהיה ניתן למנוע זאת ולחסוך כסף רב.

אז איך תמנעו ממצבים כאלה?

5 טיפים

לפניכם כמה טיפים למניעת עוקץ שמזמינים טכנאי לתקן את התריס החשמלי שלכם:

1. תעשו שיעורי בית לפני הזמנת טכנאי

למרבה המזל, אנחנו חיים בעידן שבו אפשר למצוא מידע ברשת על כל נושא שבעולם, ובין היתר גם על תיקון תריסים חשמליים. אם ישנה תקלה כלשהי בתריס החשמלי שלכם, כדאי לעשות ״גוגל״ ולחפש מידע על התקלה שאתם בוודאי לא הראשונים שנתקלו בה. ייתכן כי תגלו שמדובר בתקלה שלא מצריכה ידע טכני ושאפשר לנסות לפתור אותה ללא הזמנת טכנאי. אם לא כך הדבר, לפחות תבינו פחות או יותר מה מהות התקלה. כך, כאשר יגיע אליכם הטכנאי, הוא לא יוכל לעבוד עליכם ולספר לכם סיפורים.

אם נתייחס לרמאות הנפוצה של ״החלפת מנוע״, אז ישנם כמה סימנים המעידים על כך שבאמת יש צורך להחליף מנוע. ראשית, מנוע ישן (מעל לעשר שנים) בדרך כלל לא מחזיק לאורך זמן, ואם ישנה תקלה בתריס ייתכן כי הסיבה נעוצה במנוע. אם התריס מרעיש ומזמזם, אם הוא לא נעצר כאשר הוא יורד, אם הוא מחליק למטה גם כשאינכם לוחצים על המתג, ואם הוא עולה בקושי רב – סביר להניח שעליכם להחליף את המנוע. לעומת זאת, אם התריס אינו מגיב ללחיצה, יכול להיות שהבעיה היא במתג הלחיצה או שאחד מחוטי החשמל נקרע ואז אין צורך להיכנס להוצאה גדולה של החלפת מנוע. כמו כן, אם התריס מקצר, ככל הנראה שלא מדובר בבעיה במנוע אלא בקרע בכבל החשמלי הפנימי.

2. ערכו השוואת מחירים

חשוב מאוד לא להזמין את הטכנאי הראשון שאתם מתקשרים אליו. ערכו השוואת מחירים עם לפחות 3 טכנאים, הסבירו את הבעיה שלכם ובקשו לדעת מה המחיר שהם יגבו עבור עבודת התיקון. חשוב מאוד לבדוק לפני כן את המחירים הקיימים בשוק, כדי לדעת האם הצעת המחיר היא סבירה, או גבוהה מדי. גם אם הטכנאי מנסה להתחמק ולטעון שהוא לא יכול לתת לכם מחיר אלא רק בזמן הפגישה, אל תוותרו ובקשו טווח מחירים. חשוב להבין מה המחיר כולל – אם יש צורך להחליף מנוע, מלבד המחיר שתידרשו לשלם על תיקון או החלפת המנוע, תצטרכו לשלם גם על המנוע עצמו. מחיר מנועים של תריסים חשמליים משתנה לפי המשקל של התריס, מותג המנוע, והאם המנוע מגיע עם שלט. כך לדוגמה, מנוע SILVERSTAR עבור משקלים של עד 60 ק”ג יעלה לכם 360 שקלים, ומנוע עבור 280 ק”ג, בעל קוטר 59, עם 7 מהירות סיבוב לדקה, הוא במחיר ממוצע של 1,700 שקלים.

זכרו שאינכם חייבים להסכים לכל הצעת מחיר. תלמדו לומר ״לא״ להצעה שאינה נראית לכם, ותחזרו להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע אחרים.

3. בדקו ביקורות

חשוב מאוד לבדוק המלצות וביקורות על הטכנאים השונים ברחבי הרשת. כנסו ל-My Google Business – הדף העסקי של בעל המקצוע במנוע החיפוש גוגל, שם מופיעות חוות דעת וביקורות על השירות שלו. אם הטכנאי קיבל ביקורות שליליות רבות, הדבר צריך להדליק לכם נורה אדומה. מומלץ להתרחק מבעלי מקצוע שקיבלו ב״גוגל לעסק שלי״ דירוג של פחות מארבעה כוכבים.

תשאלו את השאלות הנכונות

כאשר אתם משוחחים בטלפון עם הטכנאי, הסבירו כבר בשיחה הטלפונית את הבעיה בתריס שלכם. נסו להתרשם מהמקצועיות של בעל המקצוע. האם נשמע שהוא מבין בתחום, או שהוא ישר נותן הצעת מחיר מבלי לשמוע מה הבעיה? האם הטכנאי אדיב ונחמד, או שנשמע עצבני וקצר רוח. בנוסף, חשוב להבין האם הוא גובה דמי ביקור בנוסף לעלות התיקון, מהן אפשרויות התשלום לאחר העבודה, האם הוא יספק לכם קבלה, האם לציוד שהוא יספק לכם יש אחריות ועוד.

סמכו על האינטואיציה שלכם

הזמנתם טכנאי והוא מסביר לכם מהי התקלה, כיצד הוא מתכוון לפתור אותה ומה עלות התיקון. האם תחושת הבטן שלכם אומרת לכם שהוא משקר? האם אתם מרגישים שמשהו לא בסדר? כדאי ללכת עם האינטואיציה שלכם ולומר לטכנאי שאתם מעוניינים לחשוב על הנושא. שלמו לו רק על הביקור אם הוא דורש זאת, ובקשו חוות דעת שנייה מבעל מקצוע אחר. גם אם אין לכם ידע בתחום תיקון תריסים חשמליים, אתם יכולים לנסות להקשיב לתחושת הבטן שלכם שתאמר לכם האם מדובר בטכנאי מקצועי או ״חאפר״ שמנסה לרמות אתכם. זכרו שאתם עובדים קשה מאוד עבור הכסף שלכם, אז אין שום סיבה שמישהו ״יגנוב״ אותו מכם וידרוש מכם לשלם סכומים מופרכים. מגיע לכם לקבל שירות ברמה הגבוהה ביותר, אז אל תתפשרו ובחרו רק בבעל מקצוע שלא מדליק אצלכם נורות אדומות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה