ביובית – על מה כל הרעש?

עד לפני כמה מאות שנים, כאשר לא הייתה צנרת ביתית, הביוב זרם ברחובות ומשך אליו מזיקים וגם חיידקים. הפסולת הזו גרמה למחלות רבות ואנשים אף מתו כתוצאה עם הביוב המזוהם. כיום יש גורמים כמו ביובית שתפקידם לדאוג לתחזוקה של מערכת הביוב שלשמחתנו כבר ירשה מתחת לפני הקרקע.
ביובית

מה זה ביובית?

ביובית היא משאית שמבצעת ניקוי במערכות ביוב ענפות. כמו שמזמינים אינסטלטור שיתקן סתימה בקנה מידה קטן שמתרחשת בבית, כך גם מזמינים ביובית כדי לפתוח סתימות בקנה מידה גדול ועירוני. לביובית יש שני דרכים בהן היא מנקה את הפסולת:

  1. פתיחת סתימות– כאשר נוצרת סתימה שצריך לפתוח, הביובית מזרימה מים בלחץ גבוה דרך צינור מיוחד והמים האלו דוחקים את הסתימה ומפנים אותה. לחץ המים לא רק שמפנה את הסתימה אלא מנקה גם את דפנות הצינור כך שיישארו פנויים ונקיים מסתימות לפרק זמן ארוך.
  2. שאיבת פסולת – כאמור, הביובית מפנה גם פסולת מהביוב. כאשר צנרת הביוב מתמלא, היא מושכת אליה מזיקים כמו חולדות וחרקים שונים וכן משמשת כר פורה להתפתחות של חיידקים. כדי למנוע מצב שביוב עולה על גדותיו, הביובית שואבת את הפסולת מתוך הצינורות ומפנה אותה לאתר מיוחד.

מי צריך את הביובית?

בעצם כל מקום שבו יש מערכת ביוב גדולה מזו הביתית, יש צורך בביובית. הביובית משמשת אנשים פרטיים שלבתיהם יש צנרת משותפת או בנייני מגורים ומשרדים וכן מגיעה בכל עת שיש צורך לפנות צנרת עירונית. שירותי הביובית הם נחוצים כדי למנוע מצבים של סתימות שיכולות לגרום לריח רע ולפיצוץ של צינורות וכן לתחזוקה שוטפת של קווי ביוב פרטיים ועירוניים. ביובית עושה את כל עבודות הניקוי והתחזוקה הנחוצות על מנת לשמור על ניקיון הצנרת העירונית והביתית וכדי למנוע מצבים בהם הביוב הופך למטרד ומקור למחלות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

דירות ברמת גן

פוסט זה בבלוג מציע צלילה עמוקה לעולם הדירות ברמת גן, ישראל. הוא בוחן ביסודיות את המאפיינים הייחודיים, היתרונות ופוטנציאל ההשקעה